veelgestelde
vragen

Veelgestelde vragen
reserveren

Hoe werkt het reserveren van een taxi of bus?

Via het online reserveringsformulier kan je alle rit gegevens invoeren. Wanneer er een prijs opgegeven kan worden dan kan je direct betalen via IDeal en is de reservering bevestigd. Wanneer er geen tarief getoond kan worden ontvang je binnen één werkdag een offerte.

Is het mogelijk om een taxi of bus te huren zonder chauffeur?

Ja, het is mogelijk om bij ons een taxi of 8-persoonsbus te huren zonder chauffeur. Voor meer informatie neem contact op via het contactformulier.

Ben je als passagier verzekerd?

Als je reist met ons, in de bus of taxi, zijn alle passagiers verzekerd.

Veelgestelde vragen
betaling

Is het mogelijk om contant te betalen?

Nee, het is niet mogelijk om contant te betalen in de taxi of bus. Via de website kan er via IDeal, Paypall of Credit Card worden betaald.

Is het mogelijk om met PIN te betalen?

Via de website kan er betaald worden met IDeal, PayPall of Credit Card. In onze business taxi’s is het wel mogelijk om met PIN te betalen. Die kan van te voren aangevraagd worden.

Is het mogelijk om op rekening te betalen?

Nee, dat is niet mogelijk bij eenmalige bestellingen. Via de website kan er betaald worden met IDeal, PayPall of Credit Card. Voor reguliere klanten bij de business taxi is dit wel mogelijk. Vraag naar de mogelijkheden via +31 20 406 7444

Veelgestelde vragen
ritten

Hoe lang van te voren zijn jullie aanwezig op de ophaallocatie?

Wij zijn ongeveer een vijf minuten voor de aangegeven tijd aanwezig op de opgegeven ophaallocatie.

Wat gebeurt er bij eventuele vertraging?

Als de bus of taxi om wat voor reden dan ook vertraging oploopt wordt u direct geïnformeerd door de centrale op het opgegeven telefoonnummer.

Hoe lang van te voren moet ik een reservering plaatsen?

Op werkdagen van 08:00 uur tot 17:00 uur kan er 4 uur van te voren een taxi of een kleine bus geboekt worden voor vervoer rondom Schiphol. Heb je ’s nachts vervoer nodig? Neem dan contact op met de centrale op het nummer +30 20 406 7444.  Wil je graag een verre rit boeken vraag dan een offerte aan voor speciale mogelijkheden.

Mogen kinderen meereizen?

Kinderen van alle leeftijden zijn toegestaan om mee te reizen in de bus. Voor de taxi is een kinderstoel noodzakelijk bij kinderen tot een lengte van 1.35 m. Wij beschikken over voldoende kinderzitjes. Dit kan aangegeven worden tijdens het bestellen van de rit in het opmerkingenveld.

Is eten en drinken in de bus toegestaan?

Nee dat is helaas niet toegestaan. Wij houden de bussen en taxi’s graag schoon voor jou en jouw medepassagiers.

Waar worden wij opgehaald op Schiphol?

Wij beschikken over een eigen balie in aankomsthal 4 op Schiphol. Vanuit hier kun je op de bus of taxi stappen.

Veelgestelde vragen
wagenpark

Hoe groot zijn de bussen?

Wij beschikken over bussen voor maximaal 8, 16, 19, 32, 40 of 56 personen. En daarnaast beschikken wij over meerdere personenwagens.

Vanaf hoeveel personen kan ik reserveren?

Het is mogelijk om vanaf 1 persoon bij ons te reserveren.

Hebben jullie rolstoelbussen?

Wij beschikken over meerdere rolstoelbussen. Heb je een reservering gemaakt en wil je dat een rolstoelbus komt dan kan dit aan ons doorgegeven worden. Neem contact op via +31 20 406 7444.

Is VIP vervoer per bus mogelijk?

Wij hebben 16-persoons VIP bussen tot onze beschikking. Op aanvraag is het mogelijk om deze te reserveren. Neem contact met ons op via +31 20 406 7444.

Beschikt de business taxi over extra service?

Ja, de business taxi’s beschikken over extra services zoals helpen met in- en uitladen van de koffers en deur openhouden. Op aanvraag is ook WIFI mogelijk in de auto of catering. Neem hiervoor contact op met +31 20 406 7444.

Veelgestelde vragen
algemeen

Wat is het KVK nummer en BTW nummer van Met en Co?

Wij zijn bij de KVK te Haarlem geregistreerd onder het nummer 34004911 en ons BTW nummer is NL 001617825 B.01.

Ik ben iets kwijt geraakt in de bus of taxi?

Neem contact op met +31 20 406 7444. Wij hebben op ons kantoor in Aalsmeer een plek waar wij alle gevonden voorwerpen bewaren.

Veelgestelde vragen
vacatures

Hebben jullie een chauffeursfunctie vrij?

Wij hebben regelmatig vacatures voor chauffeursfuncties. Bekijk de vacature pagina voor de huidige vacatures. Staat jouw vacature er niet tussen? Je mag altijd een open sollicitatie sturen naar sollicitaties@metenco.nl.

Hoe kan ik solliciteren?

Bekijk op de vacaturepagina de vacatures en solliciteer via het formulier onder de vacature.

Kan ik bij jullie een opleiding volgen tot chauffeur?

Wij beschikken niet over interne opleidingen. Wel kunnen we je helpen met zoeken naar een geschikte opleider.